ביטול מודעות הצד בגוגל

בצעד חסר תקדים יש לומר, החליטה ענקית החיפוש הגדולה בעולם גוגל להסיר את אופציית מודעות הצד ברשת החיפוש שלה, השינוי החל בתחילת פברואר 2016 אך נכנס לתוקף בשבוע האחרון בישראל. מודעות הצד הן אותן מודעות אשר היו מופיעות בצד הדף כאשר הייתם מבצעים חיפוש בגוגל, בראש הדף קיבלתם כשלוש תוצאות עליונות ועוד 8 מודעות צדדיות לכל היותר.

מהי המטרה בביטול מודעות הצד?

מטרת השינוי לדברי גוגל הינה התאמת נראות המודעות בין הדקסטופ ולטלפונים הניידים, מה שכן יופיע בצד הן מודעות מכירה של מודרים או כפי שהן נקראות Product Listing Ads בישראל הדבר אינו קיים עדיין. כמו כן אם בעבר הופיעו כשלוש מודעות עליונות כיום יופיעו 3-4 מודעות עליונות לפי בחירת גוגל ועד כמה התחום תחרותי, כמו כן יופיעו כשלוש מודעות נוספות בתחתית דף החיפוש.

מהן ההשלכות בשינוי מודעות הצד בגוגל?

ביטול מודעות הצד למעשה יוצר מצב בו העסקים הקטנים נדחקים הצידה ומי שתופס את המודעות העליונות הן החברות הגדולות בעלות התקציבים הגדולים יותר לפרסום. עלות ההקלקה עבור כל ביטוי מתייקרת בצורה משמעותית ביחס למחיר הקודם שגם היה לא זול. עקב השימוש העולה בקרב הטלפונים הניידים החליטה גוגל לבצע את המהלך הנ”ל, מפרסמים רבים לא פרסמו את מודעותיהם בנידיים עקב הקושי לספור את ההמרות המתקבלות דרך הטלפונים הניידים למרות שגם את נושא זה גוגל הצליחה לשפר ע”י הוספת אפשרות של טלפון ייעודי לספירת ההמרות.

מעבר לנושאים הטכניים טמונים כמובן היבטיים כלכליים לשינוי, פייסבוק הפכה להיות שחקן מרכזי בתחום הפרסום הדיגיטלי עקב אפשרויות הפילוח שלה אשר הולכות ומשתפרות מעת לעת עקב כך החליטה גוגל למעשה ליצור תחרות גדולה יותר על הצעות המחיר לביטוי וכך לגרוף כסף רב יותר מהמפרסמים אשר נלחמים על המקום הראשון. כמו כן הוספת ה PLA במקום מודעות הצד הופכת את העניין עבור גוגל לריווחי יותר ומכניסה אותה להתמודדות עם ענקים נוספת- אמאזון.