אופטימיזציה לאתרים

כיום, מנועי החיפוש Google, Bing ו – Yahoo הם מנועי החיפוש אליהם מתייחסים כאשר מתכוונים לאופטימיזציה של אתר עבור מנועי חיפוש. מידי יום מילוני אנשים מבצעים מגוון חיפושים בתחומי תוכן ומידע, שירותים מגוונים, רכישה וחיפוש אחר מוצרים שונים. החזק מבניהם הלוא הוא – Google הפך לימים לקובע את חוקי המשחק ולשחקן המרכזי באופן שבו מגדירים את השיווק אינטרנטי בארץ ובעולם.

מחקרים בשנים האחרונות הראו כי פחות מ-10% מכלל הגולשים ימשיכו לתוצאות החיפוש שנמצאות בעמוד השני וכל הנותרים יקליקו על תוצאות החיפוש שנמצאות בדף הראשון בלבד! ההמצאות שלכם בדף תוצאות החיפוש ביחס למילת חיפוש מסוימת קובעת אם הלקוחות שלכם יגיעו אילכם או אל המתחרים שלכם! אם אינכם נמצאים בעמוד התוצאות הראשון, תהליך אופטימיזציה מקצועי עבור מנועי חיפוש יכול להביא אתכם לשם.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש הינה מכלול פעולות הקידום המבוצעות על מנת לקדם את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות במנועי החיפוש, בהן פעולות ) On-Pageפעולות קידום בדפי האתר עצמו) ו- Off-Page (פעולות חיצוניות כגון קישורים וכו’). אופטימיזציה מקצועית ונכונה תמקם את האתר שלכם בדף הראשון בגוגל עבור מילות חיפוש אפקטיביות וממוקדות. הקידום יאפשר לכם ליהנות מהמרות רבות וכתוצאה מהן תחזירו את ההשקעה שלכם בקידום האתר.

כחלק מהפעילות השוטפת, אנו מצבעים פעולות בתחומים הבאים על מנת להביא את האתר שלכם למצב האופטימאלי ביותר שלו ביחס למנועי החיפוש :

תהליך האופטימיזציה של תוכן האתר :

שלב ראשון : מחקר אפיון השירותים שלכם – על מנת לסייע לכם להנגיש את השירותים שלכם ללקוחותיכם, אנו מאפיינים בצורה מלאה את מכלול השירותים שאתם מעניקים, מי קהל היעד שלכם ולאן מועדות פניכם.

שלב שני : סיווג ומיפוי של תוכן האתר – לאחר המיפוי המדויק של כל אלו, נבחן האם האתר מכיל ברמת התוכן את כל השירותים והיתרונות שלכם והאם הוא מציג אתכם בצורה אופטימאלית ברמה השיווקית והטקסטואלית.

שלב שלישי : מחקר מילות חיפוש – בשלב זה אנו מבצעים מחקר מעמיק ויוצרים מפת מילים בעלות מכנה משותף, הנובעות מתוצאות חיפושי הגולשים, כפי שהם משתקפים במידע הניתן ממנועי החיפוש. המילים מסווגות על פי התחום בו אתם פעילים, ובנוסף, אנו סורקים את כל מילות החיפוש המשיקות לתחום פעילותכם הרלוונטי עבורכם.

שלב רביעי : השוואה בין תוכן האתר לבקשות הגולשים – בשלב זה, אנו מגישים לכם דו”ח מדויק המשווה בין התוכן הקיים לתוכן המומלץ, כמו כן נציג לפניכם גם הצעות להזדמנויות שיווקיות הנובעות ממידע אשר קיים באינטרנט ולא מקבל ביטוי בעולם התוכן הקיים כיום.

שלב חמישי : יצירת תוכן רלוונטי ומקצועי – לאחר בחינה והסקת מסכנות משותפת בהתאם לדו”ח ההשוואה נחליט יחדיו על התוכן הרלוונטי והרצוי, אותו אתם מעוניינים להציג לאתרכם. בנוסף, נציג לפניכם הצעות לתוכן שיווקי עבור מצגת, סרטון, סלוגן, כרזה או כל אלמנט שיווקי נוסף שיוכל להגדיל באופן משמעותי את תנועת הגולשים לאתרכם ואת הקידום שלכם במנועי החיפוש.

ניתוח תנועת גולשים

כלים לניתוח אנליטי של תנועת גולשים והתקדמות האתר במנועי החיפוש

כלים אנליטיים מקצועיים לניתוח התנהגות הגולשים באתר שלכם יכולים לסייע רבות בבניית התוכניות עסקיות ושיווקיות באינטרנט ובכלל, לבצע חלוקה חכמה יותר של המשאבים שלכם ולשפר משמעותית את יחס ההמרות והרווחים מהאתר שלכם. כלים אלו הם הדרך היחידה שלכם לקבל תמונה מלאה אודות :

• האם האתר שלכם ממש את הפוטנציאל העסקי שלו ?

• כיצד מנועי החיפוש ממקמים אתכם ביחס למילות החיפוש האסטרטגיות שלכם ?

• מהם האסטרטגיות השיווקיות שעדיף לפעול על פיהם על מנת למקסם רווחים ?

• כיצד מתנהגים הגולשים בתוך האתר שלכם והאם הם מבצעים את מה שרציתם שהם יעשו?

• האם קיימות בעיות קוד, קישורים שבורים, דפים “חלשים” או כתיבה שדורשת שדרוג באתר ?

במהלך הזמן הפכה הזירה האינטרנטית לכל כך עמוסה באתרים, שהיום קשה יותר להתקדם לדירוג גבוה במנועי החיפוש. מנועי החיפוש ובראשם “גוגל” מעלים כל הזמן את הרף על ידי הוספת שינויים ועדכונים בדרך בה אתרי האינטרנט נסרקים ומדורגים. לכן, אם אתם מעוניינים לשמור על דירוג גבוה בתוצאות החיפוש, אתם צריכים לשמור על רמה גבוהה מאוד של ערנות ודייקנות ברמת האופטימיזציה של האתר שלכם. רק כלי ניתוח אלו יוכלו להעניק לכם את הנתונים המעודכנים בכל זמן ויאפשרו לכם שמור על רמה גבוה של נהירות עבור מנועי החיפוש, יבהירו לכם היכן צריך להשקיע אנרגיה ומהי האסטרטגיה הנכונה להמשך.

כלים שונים יוכלו להעניק לכם מידע ממוקד בתחומים שונים של תהליך ה-SEO ואנחנו בחברת ענבר מדיה מאפשרים לכם לקבל את כל המידע המהותי והמאורגן באמצעות דוחות התקדמות מאורגנים ומלאים. כחלק מתהליך הקידום המלא אנו משתמשים בכלים שונים בתחומי קידום ואופטימיזציה שונים שלהלן:

כלי מחקר מקורות תנועה וניתוח סטטיסטי

מנועי החיפוש מקנים למנהלי אתרים ומשווקים באינטרנט כלים שונים המאפשרים להם לבצע ניתוח וניתור של מקורות התנועה לאתר על פי מילות מפתח, כניסות ישירות, איכות קישורים לאתר, הפניות מאתרים ופרמטרים נוספים לבחינה. כלים אלה מאפשרים לכם לעקוב אחר תנועות המבקרים באתר, כמו כן לקבל תמונה מלאה על זמן השהייה באתרכם, נותני המרות ונתונים על התנהגות המבקרים באתר שלכם. בנוסף כלים אלו מאפשרים לכם למדוד את היעילות של הפרסומות באתרכם ופרסומים ממומנים (PPC) במנועי החיפוש. כלי מחקר מובילים בתחום זה הינם:

Google Analytics – אחת הכלים המשמעותיים ביותר בקידום אתרים ואולי אף המפורסם ביותר זאת בשל העובדה שהינו מכיל את רוב הפרמטרים האנליטיים שקיימים בכלים אחרים.

Bing Webmaster Tools (מאפשר אופטימיזציות עבור מנועי החיפוש YAHOO ו- Bing AHREFS, StatCounter ו- SimilarWeb

כלים לניתוח מיקום דפי האתר במנועי חיפוש

מנועי החיפוש פיתחו עבור מנהלי אתרים ואנשי שיווק כלים מקיפים לקבלת תמונת מצב מלאה היכן מדורג האתר שלהם בדפי מנוע החיפוש ביחס למילות מפתח שונות. מנועי החיפוש שהינם בבעלות חברה פרטית מאפשרים למקדמי ומנהלי האתרים מידע מדויק על האופן שבו מנוע החיפוש מדרג את הביצועים שלהם.

Google Webmaster Tools – אחת הכלים המשמעותיים ביותר אשר מספק מידע מדויק מסריקות מנוע החיפוש של גוגל של אתרכם הין הפרמטרים אותם הכלי מספק האם מפת האתר שלכם קריאה לגוגל, מהם הביצועים של אתרכם ביחס למילות מפתח, היכן אתם מדורגים במנוע החיפוש, מצב הלינקים הפנימיים והחיצוניים באתר, האם יש שגיאות עכביש באתרכם ועוד.

Alexa – כלי אשר מדרג את כל האתרים הקיימים ברשת עם ציונים שנעים מ- 1 ומעלה (1 הציון האופטימלי ביותר) ציון זה משקף את התנועה באתר ופרמטרים כגון דירוג המיקום ביחס למילת המפתח הדפים הנצפים ביותר באתר, קהל היעד העיקרי באתר ועוד.

כלי ניתוח קישורים

כפי שציינו במאמר על בניית קישורים באתר ואל האתר קישורים מהווים את אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר לקידום האתר במנועי חיפוש לכן, רמת תקינותם ונהירותם הינה קריטית, מסיבה זו כלי ניתוח העוקבים אחר תקינות הקישורים מהאתר ואליו הינם כלים משמעותיים וחשובים מאוד.

כלים אלו מעניקים מידע על תקינות הקישור ברמת ההפניה לדף, הטקסט, קישורים שבורים, דירוג Page Rank התפלגות הקישורים לפי IP , קצב גידול הקישורים, טקסט עוגן, שפת הקישור, המדינה ממנה הגיע הקישור ועוד. כלים מובילים בתחום זה: Open Site Explorer, Yahoo Site Explorer, Majestic SEO, LinkDiagnosis ועוד.

כלי בדיקת דומיין

לדומיין האתר חשיבות גבוהה מאוד לקידום האתר שלכם דומיינים אשר כוללים שגיאות כתיב טעויות הקלדה או מבנה שאינו נהיר עבור מנועי החיפוש עלולים לפגוע בתהליך הקידום כמו כן למיקום מילת המפתח בתוך כתובת הדומיין חשיבות גבוהה ביחס לקידום האתר במנוע החיפוש עבור אותה מילת מפתח.

כלים משמעותיים בתחום זה: Domain Searc, Domain Suggestions, Domain typo generator, who.is ועוד.

כלי אופטימיזציה ומחוללי דוחות

כלי אופטימיזציה מאפשרים למנהלי אתרים ומשווקים לאבחן ולמדוד האם האתר שלכם עומד בתקנים בין לאומיים ברמת קוד האתר והאסטרטגיה השיווקית שקיימת בו. כלים אלו מאפשרים לכם לעקוב אחר תקינות קוד ה-HTML וקובץ ה- CSS באתר, צפיפות מילות המפתח בהן אתם משתמשים על מנת לקדם את אתרכם, נהירות האתר לשיפור סריקות מנועי החיפוש, זמן טעינת הדפים ועוד.

כלים מובילים בקטגוריה זו : W3C Validator, CSS validator, XML Sitemap Generator, Linkvendor Keyword Density, Pingdom ועוד.

כלים לניתוח התנהגות הגולש באתר

אם הגעתם לצמרת תוצאות החיפוש בגוגל הדבר אינו אומר שאתם מבטיחים לעצמכם בהכרח אחוזי המרה גבוהים, על מנת לוודא כי הגולש יבצע את הפעולות הרצויות עליכם לנתח את התנהגותו באתר עצמו, לעיתים גם אתר שבנוי בצורה אופטימלית ברמת האופטימיזציה למנועי חיפוש איננו אתר אופטימלי ברמת חווית המשתמש. לרוב אנו רוצים שהלקוח יבצע יותר מפעולה אחת באתר כמו השארת פרטי קשר, רכישה, התקשרות טלפונית, צ’ט עם נציג און ליין וכדומה כלים אלו מאפשרים לנתח את תנועת הגולש באתר ולספק מידע אסטרטגי על תנועת הגולש באתר, זמן השהייה בכל דף והסקת מסקנות לגבי אסטרטגיית קידום אחרת באתר או שינוי מבנה האתר בהתאם לצרכינו. כלים ואמצעים למדידות מסוג זה כוללים : מפות חום, מפות קונפטי, Overlay, הטמעת מספרים וירטואליים ועוד.

ענבר מדיה מציע לכם קשת רחבה של כלים אשר יספקו לכם את הדוח המקיף לאומדן התקדמות האתר ותהליך הקידום שלו במנועי החיפוש. דוחות אלו יאפשרו לנו להעניק לכם יעוץ בנושא פעולות אסטרטגיות עתידיות להשגת אופטימיזציה לאתר, פתרונות לשיפור אחוזי המרה , איכות התנועה באתר והסקת תובנות לנתיב המוצלח ביותר לאסטרטגיה השיווקית שלכם באינטרנט.

צרו קשר עוד היום לקביעת פגישת יעוץ ללא תשלום וללא התחייבות ותוכלו ליהנות מסל שרותי קידום באינטרנט המותאם לכם באופן אישי.